Careflex start met een coachtraject voor medewerkers
Blijven ontwikkelen, dat stimuleren we bij onze medewerkers. Daarom startten we vorig jaar met een coachtraject waarop begeleiders konden solliciteren. Trainer Remko Rutten licht toe waarom hiervoor gekozen is: ”Om coach te worden moet je een open houding hebben en aan kunnen sluiten bij wat de ander ervaart en nodig heeft. Dit vereist zelfkennis en goede communicatievaardigheden.” De gekozen medewerkers volgden vier trainingen en mogen zich nu coach noemen. De eerste lichting sloot deze maand namelijk het traject af met een terugkomdag. We blikken samen met de deelnemers terug op het traject.
Het programma
In vier trainingen leren deelnemers over de volgende thema’s: jezelf als coach, individuele en team coaching en omgaan met weerstand. Vorige week was de terugkomdag, een dag waar de coaches samen met Remko bespreken hoe het gaat en waar ze tegenaan lopen. Ze brengen zelf casuïstiek in om de geleerde theorie toe te passen en zo meteen op te frissen. Een deelnemer van het coachtraject vertelt over haar ervaring: “De trainingen waren een mooie basis voor verdieping. Er heerste vanaf het begin een hele vertrouwde sfeer. Het voelt erg gelijkwaardig, omdat de trainers zelf ook open zijn en casuïstiek inbrengen.”