Wij zijn authentiek, gastvrij en kundig, maar wat betekent dat eigenlijk?
Authentiek, kundig en gastvrij, daar staan we bij Careflex voor. Kernwaarden zijn er niet alleen om te benoemen, maar om te verweven in je organisatie. Vandaag nemen we je mee in de visie achter onze kernwaarden, hoe we medewerkers hierin meenemen én hoe zij hieraan invulling geven in het werk dat ze doen in de zorg.
De wereld een beetje beter, mooier en leuker maken
Bij Careflex willen we de wereld een beetje beter, mooier en leuker maken. Onze kernwaarden geven ons richting in het werk dat we doen in de zorg. Hoe onze kernwaarden met elkaar samenhangen? Deze beginnen met dat je bij ons jezelf mag zijn. Vanuit gastvrijheid kijken we wat je hiervoor nodig hebt. Jouw authenticiteit stimuleren we juist! Dat je jezelf mag zijn, betekent ook dat je fouten mag maken én hiervan mag leren. Als iedereen authentiek mag zijn, is het ook belangrijk om een ander de ruimte te geven zichzelf te zijn. We helpen daarom de ander in zijn behoeften vanuit een faciliterende rol. Hiervoor maken we vanuit onze kennis en ervaring de juiste keuzes. Reflectie is een belangrijk onderdeel van kundigheid. Daarvoor hebben we elkaar nodig, samen zijn we 100%.
De training kernwaarden
We vinden het belangrijk dat onze medewerkers bewustzijn van onze kernwaarden en vooral dat ze deze eigen maken. In onze driedaagse interne training ‘kernwaarden’ gaan we samen met onze medewerkers op onderzoek uit:
- Wat betekenen deze kernwaarden voor het werk dat we doen in de zorg?
- Hoe beïnvloed je jezelf?
- Hoe zet je jouw authenticiteit in op de werkvloer?
- Hoe ben je gastvrij richting cliënten en collega’s?
- Hoe reflecteer je op jouw kundigheid in je werk?
Visie achter de training
De training geeft professionals inzicht in hoe zij als Careflexer invloed hebben op onze kernwaarden als ze over de vloer komen bij een andere zorgorganisatie met eigen kernwaarden. Je hebt kwaliteiten, kundigheid en reflectie nodig om hierin gastvrij te zijn en aan te sluiten bij de zorg. In de training leren professionals eerst over wat onze kernwaarden inhouden. Vervolgens leren zij ook zichzelf beter kennen. Opleidingsadviseur Jeroen Pijpers licht toe: ‘’Door kernwaarden eigen te maken, kun je het beste met ze werken. Soms loop je hierbij tegen dingen aan. Zo kan iets botsen met je eigen kernwaarden. In de training staan we stil bij onze kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen en allergieën. We ondervragen elkaar om écht tot de kern te komen: waarom vind je juist dit zo belangrijk? Professionals leren hoe ze zelf invulling kunnen geven aan onze kernwaarden.’’